Był to czas, kiedy wspólnie podejmowaliśmy działania mające na celu budowanie pozytywnych relacji, promowanie życzliwości oraz przeciwdziałanie wszelkim formom przemocy rówieśniczej. W ramach tego tygodnia realizowaliśmy szereg wychowawczych i edukacyjnych przedsięwzięć. Na szkolnych korytarzach pojawiły się gazety tematyczne z hasłami takimi jak „Jesteśmy przeciwko hejtowi”, „Słowa mają moc”, czy „Stop przemocy”. Dodatkowo, wyeksponowaliśmy numery telefonów instytucji pomocowych, aby każdy mógł szybko znaleźć wsparcie w trudnych chwilach.
W klasach młodszych wychowawcy przeprowadzili zajęcia pod hasłem „Życzliwość jest jak echo”, które miały na celu uświadomienie, jak ważne jest okazywanie sobie wzajemnej życzliwości i szacunku. Dla starszych uczniów (IV-VIII) przygotowano warsztaty „Techniki radzenia sobie w trudnych emocjach”, które pomagały lepiej rozpoznawać i kontrolować własne uczucia. Nie zabrakło również działań integracyjnych, takich jak „Spacer z sercem na dłoni” dla najmłodszych uczniów, czy wspólnego tworzenia plakatów pt. „STOP PRZEMOCY” – zadanie to angażowało uczniów w wyrażanie swoich myśli i przekonań na temat empatii, szacunku i bezpieczeństwa. Plakaty można oglądać w „Galerii na płocie”, która znajduje się przed naszą szkołą.
Ważnym elementem tygodnia było rozpowszechnianie materiałów edukacyjnych, takich jak „Mów językiem emocji”, „Checklista cyber-relacji” czy „Boisz się zagadać”, które miały pomóc uczniom w nawiązywaniu pozytywnych relacji
i radzeniu sobie w trudnych sytuacjach oraz spotkanie klas V-VIII z dzielnicowymi. Na zakończenie tego wyjątkowego tygodnia, wszyscy uczniowie i pracownicy szkoły spotkali się by wspólnie utworzyć „Łańcuch dobrych relacji” i przekazać symboliczną iskierkę przyjaźni. Dodatkowo, przesłaliśmy do rodziców informacje na temat „Siły więzi rodzinnych”, podkreślając, jak ważne jest wspieranie dzieci i młodzieży w budowaniu pozytywnych relacji zarówno w domu,
jak i w szkole. W ramach działań profilaktycznych, nauczyciele uczestniczyli również w szkoleniu „Przemoc rówieśnicza. Charakterystyka, diagnoza, profilaktyka”, które pozwoliło nam lepiej rozpoznawać i przeciwdziałać wszelkim formom przemocy wśród uczniów. Wierzymy, że takie inicjatywy pomogły budować lepsze relacje i uczyły nas, jak ważne jest okazywanie sobie życzliwości każdego dnia. Razem mogliśmy tworzyć szkołę, w której każdy czuł się bezpieczny
i akceptowany!