Szkoła Podstawowa Im. Bolesława Prusaw Przybysławicach

A A A Kontrast
r. Imieniny:
Gmina Garbów
 
Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości
 
BIP
 
e-Dziennik
 
 
 
 
 

"Odpal myślenie, nie wchodź w uzależnienie" - debata

05.12.2017
"Odpal myślenie, nie wchodź w uzależnienie" - debata Już po raz drugi uczniowie klas VII oraz II i III gimnazjum brali udział w projekcie „Odpal myślenie, nie wchodź w uzależnienie”, realizowanym przez Wydział Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Lublinie. Celem tego programu jest zwiększenie świadomości w zakresie problematyki dopalaczy i narkotyków.

W ramach projektu odbyło się spotkanie przedstawicieli Policji z Radą Pedagogiczną i rodzicami. Ponadto rodzice obejrzeli spektakl profilaktyczny  pt.: „Wolni - zniewoleni”. Natomiast uczniowie przygotowali i nagrali, pod kierunkiem p. Agaty Usarek i p. Marzeny Kulik, sondaż dotyczący wiedzy o uzależnieniach. Został on zaprezentowany  29 listopada w czasie dyskusji panelowej, która była zwieńczeniem działań.

W tym  roku gościliśmy  ekspertów: p. Magdalenę Majewską z Klinicznego Oddziału Toksykologiczno - Kardiologicznego Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Lublinie, p. Barbarę Kozicką  - pedagoga resocjalizacji  i specjalistę terapii uzależnień z Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii „Powrót z U”  w Cholewiance, p. Dorotę Bielecką z  Wydziału Prewencji KM Policji w Lublinie oraz p. Ilonę Grzelak - dzielnicową KP w Niemcach. Dyskusję prowadziła Aleksandra  Murat z kl. II b gimnazjum. Eksperci odpowiedzieli na wiele pytań, poruszyli zagadnienia i rozwiali  wątpliwości, które nurtowały młodzież. Dzięki spotkaniu ze specjalistami uczniowie pogłębili swoją wiedzę dotyczącą uzależnienia od alkoholu, narkotyków czy dopalaczy.  

W czasie debaty pracowała komisja wnioskowa  w składzie: Mikołaj Muzyka kl. IIIb gimnazjum, Makary Dąbrowski kl. IIb gimnazjum, Ewa Usarek i Zuzanna Reszka kl. VIIa, która w podsumowaniu zgodnie stwierdziła, że  przed sięgnięciem po używki może uchronić:

- świadomość szkodliwości i poznanie  skutków,  jakie niesie za sobą  ich zażywanie;

- bliskie relacje rodzinne i zaufane grono rówieśników, z którymi aktywnie spędza się czas i dzieli pasję;

- aktywność fizyczna i regularne  treningi sportowe;

- poświęcenie więcej czasu na naukę, rozwijanie zainteresowań.

Na koniec uczniowie kl. II gimnazjum Kacper Gołębiowski, Gabriela Majewska oraz Franciszek Matraszek z kl. VII a odegrali scenkę dramową, przedstawiającą, co myśli i czuje człowiek w kolejnych fazach uzależnienia od narkotyków. To moment  poruszył wszystkich najbardziej i pozostanie, miejmy nadzieję, w pamięci, ku przestrodze.

 

Agata Usarek

Marzena Kulik

040_00be5.jpg 037_d3e40.jpg 036_99e84.jpg 032_10726.jpg 029_fbf0a.jpg 028_e9b29.jpg 022_bc464.jpg 017_704ef.jpg 015_fe44c.jpg 014_0af89.jpg 013_5b8fe.jpg 011_daaf0.jpg 002_5a674.jpg
Powrót