Szkoła Podstawowa Im. Bolesława Prusaw Przybysławicach

e-Dziennik

Wycieczka do Warszawy

26.11.2015
Wycieczka do Warszawy 3 listopada br., we wtorek uczniowie naszego gimnazjum udali się na wycieczkę do Warszawy. Wszyscy zwarci i gotowi do podróży stawili się pod szkołą już o godzinie 6:30. Zapowiadał się piękny, słoneczny, jesienny dzień, a dobre humory zwiastowały, że wycieczka będzie udana.

Pierwszym punktem programu był słynny warszawski adres -  Woronicza 17, czyli zwiedzanie głównego gmachu TVP. Podglądaliśmy pracę telewizji od kuchni. Oglądaliśmy studia sportowe, studio komentatorskie, byliśmy na planie programu „Świat się kręci”. Zwiedziliśmy nowy gmach TVP oraz muzeum telewizyjne.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był spacer po Łazienkach Królewskich, który rozpoczęliśmy od Belwederu i pomnika Szopena. Mogliśmy podziwiać piękną polską złotą jesień, idąc w kierunku Pałacu na Wodzie.

Następnie pojechaliśmy na ul. Wiejską, do gmachu Parlamentu Rzeczypospolitej Polskiej. Przy wejściu do Sejmu odbyło się skanowanie naszych rzeczy. Trzeba było wszystko wyjąć do koszyka i przejść przez bramkę. Stamtąd weszliśmy do Sali Obrad Senatu, gdzie miły pan opowiadał nam historię polskiego parlamentaryzmu i pytał o funkcjonowanie obu izb. Wypadliśmy całkiem nieźle.

Następnie znaleźliśmy się na korytarzu sejmowym, znanym z telewizyjnych ekranów. W tym miejscu  dziennikarze  często komentują wydarzenia z Sejmu, a komentarze nadawane są w serwisach informacyjnych. Akurat trafiliśmy na  dzień szkolenia nowych posłów, więc mieliśmy okazję być świadkami licznych wywiadów. W kuluarach było tłoczno, wokół nowych posłów biegali zaaferowani dziennikarze, których twarze są nam znane z telewizji.

Następnie przeszliśmy do Sali Obrad Sejmu. Trwało tam szkolenie nowych posłów, więc szukaliśmy  znanych nam  polityków, siedząc w loży dla publiczności i dziennikarzy.

Na koniec przeszliśmy się po korytarzu, mijając drzwi do pomieszczeń wszystkich partii, które weszły w skład nowego parlamentu. Zatrzymaliśmy się przy makiecie kompleksu Sejmu oraz przy tablicy upamiętniającej posłów II Rzeczypospolitej, którzy zginęli w czasie II wojny światowej, a także przy tablicy upamiętniającej parlamentarzystów, ofiary katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem. Z zainteresowaniem obejrzeliśmy laski marszałkowskie zgromadzone w specjalnej gablocie. Wychodząc, przez chwilę mieliśmy okazję zobaczyć Salę Kolumnową oraz „korytarz marszałkowski”, przez który cichutko przemknął Marszałek Senatu Bogdan Borusewicz.

Następnie poszliśmy na spacer Krakowskim Przedmieściem, odwiedzając kościół pw. Świętego Krzyża oraz św. Anny. Dotarliśmy również pod pomnik Bolesława Prusa, patrona naszej szkoły. Oglądając budynki Uniwersytetu Warszawskiego, hotel Marriott oraz Pałac Prezydencki, dotarliśmy na plac Zamkowy i pod Kolumnę Zygmunta, następnie do katedry św. Jana oraz na Stare Miasto.

Na Powiślu, przy ul. Wybrzeże Kościuszkowskie był ostatni punkt programu naszej wycieczki, a mianowicie obiadek i wizyta w Centrum Nauki Kopernik – w planetarium, gdzie mogliśmy oglądać niebo nad Warszawą. Następnie udaliśmy się do autokaru i, pełni wrażeń, ruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Wycieczka była super!

Zapraszamy do galerii zdjęć na pełną fotorelację: Wycieczka do Warszawy - listopad 2015